יום שבת, 24 בנובמבר 2012

עבודה בהיי-טק, קטעים מהרצאה שהעברתי במכללת אפקה

לפני כשבועיים ב 6/11/2012 העברתי בפני סטודנטים להנדסת תוכנה במכללת אפקה הרצאה בנושא "איך להימנע מ4 הטעויות הנפוצות ביותר שהייטקיסטים עושים בתחילת הקריירה?". בהרצאה זו דיברתי על חלק מהנושאים שכבר כתבתי עליהם בבלוג וכן על נושאים חדשים.

כחלק מפרוייקט המדריך להייטקיסט המתחיל - אני מעביר הרצאות לסטודנטים למדעי המחשב \ הנדסת תוכנה במוסדות לימוד שונים ברחבי הארץ. ההרצאה הבאה תהיה בטכניון בפני סטודנטים למדעי המחשב. במידה ואתם מעוניינים שאגיע להרצות גם במוסד הלימוד שלכם, אני אשמח שתצרו איתי קשר וננסה לקדם את הנושא ביחד.

למה חשוב לעבוד בזמן התואר?

(מומלץ לראות את קטעי הוידאו הבאים באיכות HD)



היתרונות שיש לסטודנטים בשוק העבודה על בוגרי תואר חסרי נסיון, השיפור בחוויית הלימוד בתואר שבאה בעקבות עבודה בתחום והבונוסים שיש לכם בתור עובדים שפונים למקצוע טכנולוגי על פני מקצועות אחרים. אם אתם רוצים לקרוא עוד חומר בנושא כנסו לפוסט "למה חשוב להתחיל לעבוד בזמן התואר?".

חיפוש עבודה, איך לעשות את זה נכון?



החלק הזה הוא הרחבה של פוסט שכתבתי בעבר בנושא "הדבר הראשון שצריך לדעת לפני שמתחילים לחפש עבודה". המעגל קסמים הזה שתיארתי בהרצאה משקף באופן מדויק את התהליך המחזורי שעובר על עובדים רבים בהיי-טק שלא לוקחים זמן לתכנן ולבנות את הקריירה שלהם בצורה אחראית.

איפה כדאי לעבוד יותר, בסטארט-אפ או בחברה גדולה?



אחד הנושאים שטרם כיסיתי בפוסט בבלוג. בהחלט חשוב לתת את הדעת לגודל החברה והשלב שבו היא נמצאת. יש לכך השפעה רבה על התרבות הארגונית בחברה והאופן שבו אתם תוכלו להפיק ממנה תועלת לבניית הקריירה האישית שלכם. בקרוב אני יעלה פוסט בנושא הזה באתר האינטרנט של כלכליסט, עדכונים בקרוב...

למה לפעמים כדאי לחכות לתפקיד המתאים?



כבר הזכרתי את הנושא הזה בכמה פוסטים שונים בלוג, למשל בפוסט איך למקסם את ה Perceived Value שלכם? חשוב לזכור שעל מנת להתקדם בקריירה שלכם תצטרכו לעבוד בין תפקידים שונים. בשלבי הקבלה לכל תפקיד חדש אתם תגיעו עם הנסיון והמעמד שצברתם עד עכשיו. לכן כדאי לזכור שבכך שאתם מתפשרים על תפקיד שפחות הולם אותכם אתם "משלמים מחיר" פעמיים, גם בתפקיד הנוכחי וגם כאשר תרצו להתקדם לתפקיד הבא.

איך אפשר להתקדם מהר בין תפקידים בהיי-טק?



החלק הזה בהרצאה לקוח מתוך הפוסט תבדקו לפחות אחת לשנה את האפשרויות שלכם בעולם שבחוץ. בהחלט חשוב באופן עקבי לשים לב בעבודה שלכם - עד כמה אתם מתקדמים מקצועית ואישית כתוצאה מהתפקיד שלכם. תנסו לשאול את עצמכם: כמה דברים חדשים למדתם בחודשיים האחרונים? האם אתם נמצאים היום במקום טוב יותר מבחינה מקצועית ואישית מאשר לפני 3 חודשים? אם אתם לא בטוחים בתשובה, זה בהחלט סימן לכך שכדאי לכם לשקול לעשות שינוי בתפקיד.

כמו תמיד, אני אשמח לקבל מכם פידבקים ורעיונות בתגובות של הפוסט. אני אנסה לענות על כל שאלה שיש לכם ובכלל תרגישו חופשי לשתף את המחשבות והרעיונות שלכם עם קהל הקוראים של הבלוג.